マーケティング

30
ノート

SDGsへの取組みは企業メリット。ミレニアル世代の本音と政治家の議論から

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li...

韓国スティモンが宣言する「化粧品業界のファストビューティ」日本に上陸

◆ English version: South Korean ‘fast-beauty’ brand Stimmung comes to Japan ◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンク...

小紅書は勢いを維持できるのか。SNS型ECは競合の雲集や蜜芽なども成長加速

◆ English version: RED’s recent woes give rivals the green light to catch up on social commerce giant ◆ New English article ◆ 新着記事をお...

韓国スキンケアCOSRX、米国そして東南アジア市場開拓の急先鋒といわれる理由

◆ English version: How Korean skincare brand COSRX has harnessed out the East Asian market ◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。...

P&G、コティ、資生堂。2019年上半期デジタル施策総まとめ

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li...

韓国版アマゾンと呼ばれるECユニコーンのクーパン、競争激化でも一強めざす

◆ English version: South Korea’s Amazon-equivalent Coupang sparkles, aims to take the e-commerce crown at home ◆ New English article ◆ 新...

サティス製薬、アジャイル手法でD2C企業を支えOEMプラットフォームの構築へ

◆ English version: Saticine Medical uses agile methods to support D2C companies and build OEM platforms ◆ New English article ◆ 新着記事を...

中国ブランドの躍進~韓国風メイクアップとメンズコスメ全盛【中国美容博覧会2019】

◆ English version: 4 trends seen at China Beauty Expo 2019: naturalism, lipstick, Korean styles, and men’s makeup ◆ New English article ◆...

#SephoraSquadは、セフォラのインフルエンサー「発掘と育成」戦略の最先端

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li...

泡シャワー「KINUAMI」、繊細男子向け「BOTCHAN」、異業種こその大胆さ

◆ English version: Combining brawn with beauty in fun cosmetics ◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録くだ...