マーケティング

255

中国でのネイル需要増、MissCandyなど人気ブランドやAIネイルプリンターも登…

◆ English version: Nailing it in China: Spike in demand for apps and DIY devices for beauty at one’s fingertips ◆ New English article ◆ 新…

美容分野のデジタルメディア、勝ちパターンなき時代はユーザーとの「信頼関係」も軸に

◆ English version: Trust and targeted marketing will be key for beauty-based digital media ◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。…

Glossierや完美日記、ユニコーン級D2Cブランドの成長を支えるファンコミュニ…

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li

中国新興ブランドの「カプセル口紅」がコロナ禍で人気上昇、癒やしと実用性が理由

◆ English version: Capsule lipstick taking young Chinese market by storm with cheeky packaging, new consumer needs ◆ New English article ◆ …

韓国ロッテがインフルエンサーブランドの育成と独占販売、年間20のローンチを目標

◆ English version: South Korea’s Lotte incubates influencers’ ideas, targets launch of 20 new brands this year ◆ New English article ◆ 新…

男性性とジェンダーレス。拡大する欧米のメンズコスメ市場を牽引する2つの潮流

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li

Z世代をつかむならTikTokへ。NYXなどの米国ブランドに舵を切らせた破壊力

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li

顧客の可視化とその先を。 ブランドオフィシャルやKARTEで描くファン醸成セオリー

◆ English version: Business a la KARTE: Marketing tools from Japan that visualize customer behaviors ◆ New English article ◆ 新着記事をお届…

中国で「マスクメイク」が大きなトレンド、アイメイク製品やスキンケアも好調な売上

◆ English version: Mask-conscious makeup boosts eye makeup and skincare sales in China ◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下…

仏ディオールやゲランなど大手から新興D2Cまで「非接触リテール」への工夫

◆ New English article ◆ 新着記事をお届けします。以下のリンクからご登録ください。 Facebookページ|メルマガ(隔週火曜日配信) LINE:https://li